forum zmieni wygl±d po zalogowaniu
Rasy, które mog± wzi±æ tê klasê:
- Human
- Night Elf
- Dwarf
- Draenei
- Forsaken
- Troll
- Bloof Elf
Mo¿e nosiæ zbroje:
- cloth
Mo¿e u¿ywaæ broni:
- 1-hand mace
- staff
- dagger
- wand
Priest to ostoja dobrej dru¿yny - z jednego powodu - to healer i buffer. Priest mo¿e jednak odwróciæ siê od tej drogi i staæ siê Shadow Priestem, który nie jest w stanie efektywnie leczyæ, ale zadaje sporo obra¿eñ. Priest to jedna z nielicznych klas, w których trzeba dokonaæ podstawowego wyboru i nie mo¿na mieszaæ buildów - jeste¶ shadow, albo jeste¶ holy, a to za spraw± jednego talentu w shadow, który jest niezbêdny dla shadow, a bezu¿yteczny dla holy - Shadow Form (zwiêksza obra¿enia od shadow o 15% i zmniejsza obra¿enia fizyczne otrzymywane o 15%, ale nie pozwala na rzucanie czarów holy). Naturalnie mo¿na ¿±glowaæ Shadow Form i leczyæ, po czym znowu na³o¿yæ SF, ale jest to bardzo nieekonomiczne i nieskuteczne. Jako Shadow Priest najlepiej przebyæ trudn± drogê do poziomu maksymalnego, a potem zmieniæ siê na holy. Dlaczego? Gdy¿ niewiele grup bêdzie chcia³o Shadow Priest w raidzie czy instance, za to Holy Priesta bêd± prosiæ o do³±czenie. Ponadto, je¶li ze sprzêtu Priest bêdzie mieæ wiêcej ni¿ +500 obra¿eñ, to czary z Holy bêd± zadawa³y wiêcej DPS ni¿ te z Shadow (chodzi tu o zmniejszenie warto¶ci bonusa dla czarów rzucanych w mniej ni¿ 3,5 sekundy).
W zale¿no¶ci od tego, któr± ras± bêdzie Priest, jego niektóre umiejêtno¶ci bêd± siê ró¿niæ - np. Night Elf otrzymuje czar Starshards (DoT), gdy Forsaken otrzymuje czar Touch of Weaknes (zadaje trochê obra¿eñ i os³abia atak wroga).
Priest ma nastêpuj±ce atrybuty:
- Discipline - to ogólnie mówi±c buffy, jak jeden z najpopularniejszych - Power Word: Fortitude (zwiêksza staminê). Priest wiêkszo¶æ mo¿e rzucaæ na swoich sprzymierzeñców, jednak niektóre s± zarezerwowane tylko dla niego, jak Inner Fire (zwiêksza pancerz). Wartym uwagi jest talent Power Infusion (zwiêksza obra¿enia i leczenie czaru o 20%, co niestety nie sumuje siê z Arcane Power od Mage'a). Divine Spirit (zwiêksza spirit) w po³±czeniu ze Spirit Tap (podwaja spirit na 15 sekund) sprawia, i¿ Priest rzadko musi siê martwiæ o manê podczas gry solo (MUSI zadaæ ostateczne uderzenie wrogowi, aby Spirit Tap siê w³±czy³o).
- Holy - grupa po¶wiêcona g³ównie leczeniu i obra¿eniom od holy. Znajduj± siê tu talenty, które zwiêkszaj± ilo¶æ uleczonych HP, takie, które sprawiaj±, ¿e rzadziej bêdzie mo¿na przerwaæ Priestowi rzucanie czarów lecz±cych. Do ciekawych nale¿y talent Spirit of Redemption (przez 10 sekund PO ¶mierci Priest mo¿e leczyæ bez korzystania z many, jest niewra¿liwy na wszystko i nie mo¿e siê ruszaæ, nastêpnie faktycznie "umiera"). Tutaj znajduje siê równie¿ jedyne AoE Priesta - Holy Nova (zadaje do¶æ ma³e obra¿enia wrogom, ale jednocze¶nie leczy sprzymierzeñców w zasiêgu).
- Shadow - drzewko, w które zainwestowaæ na pocz±tku powinien ka¿dy Priest co najmniej 5 punktów, a to ze wzglêdu na dostêpy w nim talent Spirit Tap (na 15 sekund po zabiciu wroga, który daje do¶wiadczenie lub honor, spirit jest podwojony). Przydaje siê on na pocz±tkowych poziomach i s³u¿y g³ównie do levelowania solo. Spirit Tap ma³o u¿yteczny staje siê podczas endgame gdy w grupie raid czy instance czy battleground bardzo rzadko Priest zada ostateczne uderzenie, aby aktywowaæ Spirit Tap. Shadow Weaving (zwiêksza obra¿enia jakie wróg otrzyma od czarów shadow) to ¶wietny talent, który przydaje siê w grupie z Warlockiem. Vampiric Embrace (sprawia, i¿ wszyscy w dru¿ynie s± uleczeni za 20%-30% obra¿eñ shadow Priesta na wrogu) potrafi byæ ¶wietnym leczeniem podczas raidów, co niestety wiele osób ignoruje jako argument za przyjêciem Shadow Priesta. Najlepszym talentem z drzewka jest Shadowform (zwiêksza obra¿enia od czarów shadow Priesta o 15% i obni¿a otrzymywane obra¿enia fizyczne o 15%, uniemo¿liwia rzucanie czarów z Holy).
PLUSY:
- umie efektywnie leczyæ (Holy Priestów wszyscy chc± w dru¿ynie) lub efektywnie zadawaæ obra¿enia a przy tym byæ ¶wietnym bufferem
- posiada instant fear na wielu wrogów dooko³a (BARDZO przydatne je¶li Priest zostanie otoczony)
- Mind Control (przez minutê kontroluje wroga) - g³ównie do zabawy, ale mo¿e siê przydaæ przy przepa¶ciach czy nieopodal lawy (rzuciæ na wroga i wyskoczyæ nim)
- dziêki Spirit Tap i buffach do spirit solowanie jest trudne tylko na samym pocz±tku
MINUSY:
- Priest musi po¶wiêcaæ bonusy do staminy i intellectu dla spirit (przy wyborze zbroi), co sprawia, i¿ - je¶li walka jest zbyt d³uga - mana wyczerpie siê ca³kowicie
- czary z Shadow maj± znaczne ograniczenia wzglêdem bonusa + xx obra¿eñ od czarów i brakuje w nich czaru, który mo¿na stale rzucaæ (Mind Fray wymaga mniejszego dystansu i ze wzglêdu na jego typ: channeled, ³atwo go przerwaæ, a Mind Blast ma kilkusekundowy cooldown, oba otrzymuj± tylko czê¶æ bonusa + xx obra¿eñ)
- aby efektywnie zadawaæ obra¿enia od Holy nale¿y mieæ wiele +xxx obra¿eñ
Offline