forum zmieni wygl±d po zalogowaniu
Rasy, które mog± wzi±æ tê klasê:
- Night Elf
- Tauren
Mo¿e nosiæ zbroje:
- cloth
- leather
Mo¿e u¿ywaæ broni:
- 1-hand mace
- 2-hand mace
- staff
- dagger
- fist
Druid to stra¿nik porz±dku i równowagi natury. Ze szczególnym uczuciem odnosi siê do jej si³ i czerpie z niej energiê. Jako jedyna klasa jest w stanie zmieniaæ kszta³ na ¿±danie i walczyæ w ró¿nych formach zwierzecych. Zamienianie siê w bestie to jedna z jego najwa¿niejszych umiejêtno¶ci. Zmiana formy powoduje wyzwolenie z efektów polimorph oraz spowalniaj±cych/uniemo¿liwiaj±cych ruch Ponadto, oprócz zmiany kszta³tu i statystyk, Druid w formie zwierzêcia posiada nastêpuj±ce cechy:
- Druid traktowany jest jako Beast, a nie Humanoid, wiêc czary na Humanoidów nie dzia³aj± na niego, ale te na Beast dzia³aj±
- nie mo¿e u¿ywaæ przedmiotów z plecaka ani rozmawiaæ z NPC
- nie mo¿e rzucaæ czarów (nie dotyczy formy Moonkin, która jest w stanie rzucaæ czary z rodziny Balance)
- bonusy "Chance on Hit" takie jak Enchant Crusader nie bêd± dzia³a³y (w formie Bear, Dire Bear oraz Cat)
- niewra¿liwo¶æ na dzia³anie umiejêtno¶ci, które pal± lub wysysaj± manê (w formie Bear, Dire Bear oraz Cat) oraz na polimorph
Druid mo¿e pe³niæ trzy role: healera, tanka lub DPS. Posiada bardzo dobre buffy i leczenie, dlatego¿ traktowany jest czêsto jako klasa wspomagaj±ca lub tankuj±ca ze wzglêdu na mocno defensywn± formê nied¼wiedzia. Mimo, i¿ Dru jest w stanie pe³niæ te role, musi wybraæ jedn± z nich i pod±¿aæ jej ¶cie¿k± przy inwestowaniu talent pointów. Crowd control (kontrolowanie nadwy¿ki wrogów) Druida jest s³abe w porównaniu do innych casterów - mo¿e on rootowaæ czyli unieruchamiaæ wroga w miejscu, ale ten mo¿e wci±¿ atakowaæ z dystansu. Podczas walki z Beasts jednak mo¿e on u¿ywaæ równie¿ Hibernate (usypia bestiê). Mo¿e nosiæ leather gdy Mage, Warlock czy Priest musz± ograniczyæ siê do cloth.
Druid posiada nastêpuj±ce atrybuty:
- Balance - grupa bardzo ofensywna - szko³a, w której powinien trenowaæ swoje talenty Druid DPS. Posiada czary zadaj±ce obra¿enia bez cooldown - Moonfire, Wrath oraz Starfire co umo¿liwia sta³y i do¶æ wysoki DPS bior±c pod uwagê talenty Vengeance (zwiêksza obra¿enia criticala tych trzech czarów), Moonfury (zwiêksza obra¿enia tych trzech czarów) oraz Moonkin Form (zwiêksza pancerz o 360% i daje 3% wiêksz± szansê na critical czarem). Problem DPS Druida polega na braku zbroi leather daj±cych bonusy odpowiednie dla niego czyli zwiêkszaj±ce obra¿enia czarów i % na critical czarem oraz daj±ce intellect. To sprawia, i¿ Druid DPS czêsto miesza cloth z leather, a forma Moonkin ma mu wynagradzaæ braki w defensywie.
- Feral Combat - grupa po¶wiêcona g³ównie zwierzêcym formom, zwiêkszaj±ca statystyki (Heart of the Wild) i usprawniaj±ca umiejêtno¶ci, które Druid posiada w swych zwierzêcych formach. Druid dziêki zwierzêcym formom jest w stanie poruszaæ siê szybciej (40% szybciej w Travel Form), mo¿e zadawaæ znaczne obra¿enia melee (Cat Form, podobna pod wzglêdem systemu walki do Rogue, gdy¿ te¿ mo¿e wej¶æ w stealth i gromadzi combo points oraz wykorzystuje "energiê") lub byæ wytrzyma³ym tankiem (Bear lub Dire Bear Form wykorzystuj±c system walki podobny do Warriora - korzystaj±c z punktów rage).
- Restoration - szko³a po¶wiêcona leczeniu i buffowaniu (Mark of the Wild oraz ¶wietne Innervate zwiêkszaj±ce regeneracjê many celu o 400%). Druid ma du¿o pole do popisu swoimi lecz±cymi czarami podobnie jak Priest. Dru ma w swoim arsenale a¿ dwa czary HoT (Heal over Time), instant cast (Rejuvination) i 2 sec cast (Regrowth). Ponadto, posiada umiejêtno¶æ wskrzeszania (Rebirth) i zdejmowania debuffów (usuwa Cursy oraz Poison bardzo skutecznie). Druidzi Resto s± bardzo czêsto zapraszania do dru¿yn i podobnie jak Holy Priest lepiej po¶wiêciæ siê leczeniu w endgame, gdy ju¿ zakoñczy siê levelowanie.
PLUSY:
- mo¿liwo¶æ pe³nienia kilku ról (ale nie na raz)
- du¿a defensywa jak na klasê czaruj±c±
- ró¿ne formy i zwi±zane z nimi korzy¶ci
- przyspieszenie ruchów (Travel Form) jeszcze przed kupnem mounta
MINUSY:
- w przypadku po¶wiêcenia siê czarowaniu, braki odpowiednich bonusów (jak +Int czy +xx dmg/% crit do czarów) w zbrojach leather
- s³abe crowd control jak na castera
INNE INFORMACJE:
Nale¿y zaznaczyæ i¿ przej¶cie w dowoln± formê dzieje siê natychmiastowo i podczas przebywania w niej jest siê niewra¿liwym na efekty polymorph. Spis wszystkich form Druida:
- Bear Form - 10 poziom (quest), pierwsza jak± Dru otrzyma. Zwiêksza pancerz o 180% oraz ¿ycie i attack power zale¿nie od poziomu. Jest to tankuj±ca forma.
- Aquatic Form - 16 poziom (quest). Mo¿liwa do u¿ycia tylko w wodzie. Zwiêksza prêdko¶æ p³ywania dwukrotnie.
- Cat Form - 20 poziom (trener). Druid otrzymuje zdolno¶ci podobne do Rogue, mo¿e m.in. u¿ywaæ Prowl (stealth), korzystaæ z energii oraz umiejetno¶ci pos³uguj±cych siê combo pointami. Dziêki talentom prêdko¶æ poruszania siê mo¿e zwiêkszyæ siê o 30%.
- Travel Form - 30 poziom (trener). Do u¿ytku tylko na zewn±trz zabudowañ. Przyspiesza poruszanie siê o 40%. Przydatne do ucieczki i ogólnie do poruszania siê.
- Dire Bear Form - 40 poziom (trener). Ulepszona forma Beara. Zwiêksza pancerz o 360%, attack power o 120 i ¿ycie o 900.
- Moonkin Form - 40 poziom (ostatni talent w drzewku Balance). Forma ta jest zarezerwowana dla Druidów casterów DPS. Zwiêksza pancerz o 360% i szansê na critical czarów cz³onków dru¿yny o 3%
Offline